Tuesday, March 31, 2009

Antara cinta si cincin, si barbie & si rabun

Kenapa msti slalunya sy dalam situasi mcm ni. Situasi yg tak pernah nk menenangkan hati saya. Kenapa sy msti selalunya berperang dengan situasi mcm ni. 

Cerita 1: Si Barbie

Sy semakin tak faham dengan situasi sy dan dia. Kami seperti semakin jauh dan tidak serasi. Setiap perbualan yg melangkaui masa 10 minit selalunya akn disusuli dengan pergaduhan. Gaduh yg tak kn pernah nk berakihir semua hanya benda2 bodo yg datangnya dari sy dan dia. Mungkinkah ada salah dari segi kami berkomunikasi, ataupun dari segi kami membawa diri masing2? sy akui, susah untuk menjalinkn cinta pada jarak jauh kerana cinta jenis ini selalunya akn berpandukan kepada kepercayaan yg utuh dan bukannya komunikasi. Pada awalanya sy berasa sgt gembira kerana kami sentiasa tidak lekang untuk berkomunikasi sesama sendiri melalau internet ,msg dan telefon. Tetapi semua ini tidak kekal bila kepercayaan yg saya bina musnah pada hari valentine. Semuanya hncur dan kami mnjadi renggang dan semakin jauh. kini kami masih lagi mencari keserasian yang tiada definisi had masa dan sy xpasti jika kami akn jumpa dengan keserasian itu.

Cerita 2: Si Cincin

Sy bertemu dgn si cincin melalui kenalan dimana bermula dari meminta lagu seterusnya kami saling jatuh hati (ayat tak boleh belah). Dia dekat dgn sy, tidak seperti si barbie yg jauhnya dipisahkn oleh lautan. Kami sering berjumpa. Tiada masalah diantara kami hanya untuk mempercayai seseorang wanita itu kembali selepas apa yg terjadi dianatara sy dan si barbie adalah sukar.Wlaupun jarak umur antara kami agak jauh tapi tiada masalah dlm pergaulan, komunikasi atau pembawakan diri. masalah timbul apabila dirinya masih lagi mencari cinta sedangkan sy masih bersama dia dan kami masih bersama dan dia masih lagi mencari cinta. Sy semakin bosan dan jadi xpasti samada untuk teruskan ataupun berhenti ditgh jalan.

Cerita 3: Si Rabun

Sy kenali dia memlalui adik sy. Dia seorang yg mempunyai perwatakan yg menarik dan matanya telah membuatkn sy jatuh hati.Bermula dengan satu mesej ringkas, kami menjadi teman sms yg setia. Hati sy berdegup pantas bila sy tidak bertepuk sebelah tgn. Si dia juga menyatakan cintanya kpd sy. Sy gembira. Sy senang dan lapang. Masalah timbul bila si dia mula menyepikan diri tanpa sebarang khabar. Sy jadi sesat. Mungkin disebabkn faktor usia yg masih muda, dan konflik keluarga, dia menjadi tidak pasti dan tak keruan dan sy sebagai yg tua harus faham situasi ini dan mengalah.Terima kasih sbb hadir walaupun seketika, sy gembira

Dan saya. apa yg berlaku pada hari ini? tiada apa2 yg istimewa kerana rasa cinta sy hmpir tertutup walaupun kini sy masih lagi mencari apa yg telah hilang dalam diri sy. Cinta, kegembiraan dan masa depan.

3 comments:

Aqilah Amin said...

si barbie - jarak jauh? mmg kepercayaan tuh penting. and mungkin makin lame kenal, makin nmpk kekurangan keserasian...

si cincin - dia masih mencari cinta? mungkin dia pun x pasti ttg perasaan dia. sampai nnt die mencari. n lame2 die taw ape yg dicari. mungkin time tu yg die cari, its u. or perhaps some1 else. this one, just go woth da flow.

si rabun - tiba2 menyepi drpd teman sms yg setia. mungkin she needs some time alone. and mungkin die mmg x matang lg n x ready lg utk sume tuh. let go. if that what makes her happy.

Ell said...

untuk si barbie, sy masih lagi nmpk jalan untuk bersama walaupun kami semakin xserasi.

untuk si cincin, sy semakin bosan.jarak usia yg jauh lepastu dgn diri dia yg xsure, sbb sy xboleh nk syg dgn org yg sendiri xpasti untuk syg sy

untuk si rabun, sy da lepaskn dia untuk kebaikan dia

Norafarhanis Rahman said...

si barbie:
erm masih bole dperbaiki n masih ade peluang utk bersama if ade sifat tolak ansur, ya2 kepercayaan n kefahaman itu penting.


si cincin:
sape eh? macam kenal. hee. guraw2.
benar kata qila: just go with the flow. itu yg terbaek:)

si rabun:
lupekan saje pada yg itu. maybe dye xsedia utk terikat. maybe dye xmatang lagi utk memahami perasaan org lain. haih. 4get it.




abgkuh.
kebahagiaan pasti menjelma kelak.
bykkan bersabar.:)