Saturday, February 28, 2009

Saya berasa sunyi

Tiba- tiba sy b'rasa sunyi. tak tau knp tp tu yg sy rasa. tetibe sy rasa dunia ni mcm senyap. xde bunyi kereta, tiada bunyi moto, tiada bunyi ape2.sy pun tak tahu kenapa. sy pernah rasa mcm ni dlu.serata alam mcm dah xde penghuni dan sy seorang dlm dunia ni. Kenapa sy rasa mcm ni?

Kenapa sy rasa mcm ni? mengapa jadi mcm ni? apa yg wat smpai boleh jadi mcm ni?

jgn tnya saya sbb sy sendiri pun tak tau kenapa. Tapi tu lah hakikat hidup.Kalau hidup ni boleh di definisikan semula, sy akn tulis bhw hidup ni mcm satu dunia dan saya lah yg menghuni dunia ni. apa yg terjadi dlm hidup sy adalah umpama pergolakan politik,krisis kewangan dan isu perperangan dan pelbagai lagi isu-isu yg ada. dan dunia sy telah mengalami satu krisis. Sy tak perlu tabung sumbangan untuk bangkit, sy tak perlukan pertikaman lidah di parlimen untuk bangkit, sy xperlukan pendedahan akhbar untuk satu dunia tau sy menghadapi krisis.

otak umpama parlimen, disana, sy membahaskan bermacam-macam pekara, beribu2 isu, sy mengubal undang-undang disana, membincangkan segala macam masalah yg dihadapi demi untuk mengembirakan pentabdir dunia sy. Mata sebagai pemerhati dan mulut sebagai badan perhakiman berkanun.dimana segala benda yg dibahaskan di parlimen akn dicerna dan digunapakai disini

Jantung umpama penasihat, tanpa penasihat, dunia sy akn runtuh dan empayar sy akn hilang. Hati sebagai pentadbir dimana setiap apa yang dilakukan, kata akhirnya adalah pada hati. Semua rasa, semua deria dan semua pancaindera  bergantung pada hati untuk tindak tanduk seterusnya. Tanpa hati kita mati, dan dengan hati juga kita binasa.

Otak berputar tapi sy masih xjumpa alasan utama kenapa sy berasa sunyi.dunia sy sunyi.sgt sunyi. Sy xsuka mcm ni.

No comments: