Sunday, April 12, 2009

Hmmmm

gler lama xtulis blog ni, dah berabuk dah since last entry pasal sweater kontroversi tu.huhu. neway i had nothing in mind actualy to wirte but i try my best. guess i have lost my touch.shit tol.last friday am off to malacca, back to my homtown to celebrate my youngest cousin's birthday. Her six candles.

back to me now, sighh...byk mengeluh weekend ni, tak tau kenapa, mcm ada benda yg tak kena. mcm ada yg tak betul,everything seem wont complete, it feels like something's missing but i just dont know what. My emotions, i tend to get mad easily for a small nonsense things, i tend to smoke a lot this weekend. While am wrote this entry, i on my 14packs of cigarattes. (14=1 pack/ 14pack x 14cigarattes = 100 over cigarattes for friday, saturday & sunday)

so i try to make myself happy by pretending. A clown. A crowning myself with a clown. Smiles a bit, jokes a bit and am done.huhu am happy, clap hands clap hands..

Tak tau kenapa tetiba sikap panas baran datang balik mungkin sbb dari the class insident last friday when new student dtg daftar subject s123; my class. masuk2 pastu cari gaduh ngn my studnet. I jadi mcm naik hangin. i said to him

"if sesapa rasa nk amik my class just nk ckupkn credit hour, silakan keluar sbb i xnk student yg mcm ni dlm class, like a worm in an apple. u ruin everything. I treat u like my frens, i respect u like my fren, like my student but with ur crappy attitude, u just make me so fuckup. I respect u so i hope i can gain the same respect. and if u rasa u dun like the way i am, the way i teach or the way i dress, u can go and report to admin, to your parent, i just dont give a damn bout it, in fact its not i need miim, but they need me. so go and report. i just dont give a fucking shit damn bout it. if korg rasa nk blaja dlm keadaan yg mcm ni, nk tgk kebiadapan sy, the other half of me, so try me, if u nk tgk hidup u susah kt dlm miim, luar miim, they try cross my border.try me."

I rasa mybe sbb tu kot now i rasa mcm xde hati nk mengajar, sbb apa yg i try bentuk n terapkn dlm sume class yg i mengajar dah kena cemar ngn student yg mcm haram.Sial btul. 

I try to create new kind of environment where studnet and lecturer can be together as fren, so dorg akn freely to express themself but with a respect. Now my experimental tu mcm useless. for 3 semester, i terapkn dlm sume class. If korg yg baca blog ni tak percaya, korg boleh tnya nora, alin, fatin,reef, alya,dale,yati,atong,nana,ali,danial and the geng, zet, fitri, eiza,lydia sume how i mengajar dorg dlm class. Its a experimental teaching method yg dah lama diapplykn kt US but not in malaysia. I created a round chair method untuk sume studnet n i duduk dlm bulatan sama level, be humble and sama status; as human untuk bincng, untuk nk fhm korg mcmmana and nk tolong korg untuk jadi better person, better thn me but if mcm ni punya perangai, u just making a mess dlm class.

Jgn ingt bler i mengajar kt miim ni, i akn abide ngn korg sume, no, i xpnh rasa tkut ngn ancaman korg ke hapa ke it just i respect u as human, as student, as kawan, as brother n sisters. Sbb i tak batak sgt ngn duit yg parent korg laburkn untuk fees. it just am here to help u jadi better. 

itu yg sy rasa now. Sy syg student sy it just sumtimes dorg yg xsyg sy.

i hope i can get respects from them as much as i give to them.

for all student yg sy dah pernah ajar, i wishes u all the best in life, in upcoming semester, in final exam, buat elok2 eventho sy dah bukan lecturer korg sume but i will always around for u guys, girls if korg perlukn advices, help or consultations. and for those yg xpernah sy ajar, u always welcome to see me for advices, help etc sbb sy xpernah nk ada barrier untuk xnk tau masalah mrk yg bukan my student. I am easy person, so dont be afraid, i wont bite. 

Sy syg students sy.

5 comments:

Norafarhanis Rahman said...

student s123?kelas ape eh?
kos DMP ke? ape yg dye wat?
sbb sampai mr shah marah sgt.
+, sy xpernah tgk mr shah mrh camni.setawu sy, spe yg pernah diajar mr shah, semo xdak masalah.
+, rase senang gler. bole senyum2 apa semo sekali.

student cam tu xyah dpk sgt.
diorg ingat diorg ade kuasa nk wat macam2 kowt. taw la diorg byar fees ape semo. tp as a student, mmg xpatot diorg wat camtu. diorg xsedar ke ilmu diorg xkan direstui if da wat lect marah? haih...
tu la sikap dak2 MIIM yg susah nk terima kritikan org. diorg ingat diorg je btoi. diorg ingat da memadai kowt dengan bayar rm2k ++,
then bole wat suka hati?

mr shah mmg patut rsa marah dgn org camni. mereka xsedar. huhuhu
ape2 pon, bykkan bersabar.

jgn amik rokok byk2 lagi.
selalu 1day - 8 kotak kan?
banyakkkkkk gler tuh ok.
kurangkan smoking!!!
jaga kesihatan sama :)

babylove said...

hye mr shah.
hmmm..ee..tkt la..
spe yg brani wt mr shah kami ini
begitu mrh n trase.?
gtaw kt sy..
bia sy "tapak" muke diorg.
kuang ajaq btol la..
xyh r smpi cm tu skali.
menggelabah je sume.

klu btol2 bgz xpe r gak kn.
mr shah bykkn b'sbr yer.
klu mrh or sdy, engt la kami2 neyh.
yg owez wt mr shah t'sym wpun
kdg2 mr shah mls nk lyn ktorg.
hhuhuhuhu

erm..ag 1.
wpun sy xde hak nk msk cmpr..
tlg la krgkn sket smoke tuh.
sy tkt la..
byk org yg sy syg
"MENDERITA" akibat rokok tuh.
hope mr shah x t'glg dlm org2 tu

pape pn..
xmo mrh2..
xmo bengang2..
thanx yep mr shah
tqsm 4 everything

Aqilah Amin said...

huaaa. heavy smoker!!!
mr shah. better kurangkan. seriously.
kalo pendek umur. x dpt nak hidup lame.
x dpt nak jmpe 'the one' & x dpt nak rase mcm2 lg.

student? haih~ skrng mmg student mcm2.
sy as a student pun akui tuh.
tgk mama as a teacher yg tense pon sian. =[

take care.

Unknown said...

mr. shah...
xpernah2 saya bc text bergitu panjng mcn nie!!!

biasala mr. shah..
budak2 zmn skrng..
mkin maju dunia..
mkin kurang didikan...

nak salahkan sape..

MR.Shah marah???
hihiiii
sumpah!
sy xpernah tgk pown mr. shah mrah!!
agak2 ada gaya aizat dulu2 x??
itz just joke!

wawahwahwahhh..
smoking byk sgt!
mak sy ckp...
> byk smoking,> stress...

so lebih baik menenangkan diri...
jg kesihatan ok!

diorng xsyng mr. shah...
kami kan ada...


:)

Ell said...

thnks to all my sargents sume ni termasuk la new recruit soldier ni ; rainbow